De vertrouwenspersoon: voor wie, waarvoor?
Soms kan het gebeuren dat er een meningsverschil ontstaat tussen verschillende partijen. Dit is uitermate vervelend. Palludara vindt het belangrijk dat leerlingen, ouders en medewerkers de gelegenheid wordt geboden om hun klachten over de gang van zaken op school met een kundig iemand te kunnen delen. Palludara vindt het van belang dat een klacht zo snel mogelijk besproken en opgelost wordt met de direct-betrokkene(n). Als dit niet leidt tot het gewenste resultaat, dan geeft de klachtenregeling van Palludara inzicht in de gang van zaken. Voor de klachtenregeling van Palludara klikt u hier.
Afhankelijk van de situatie zijn er contactpersonen per school en er is een onafhankelijke vertrouwenspersoon om ervoor te zorgen dat klachten serieus behandeld en afgewikkeld worden. De namen van contactpersonen van de school staan vermeld in de schoolgids. De onafhankelijke vertrouwenspersoon van Palludara is mevrouw Anneke Westerhuis-Veenstra. Zij is bereikbaar via e-mail: a.veenstra@ggdfryslan.nl
Wilt u als ouder/leerling of medewerker contact met een onafhankelijke vertrouwenspersoon? Stuur dan een mail naar: vertrouwenspersonen@ggdfryslan.nl. Ook kunt u telefonisch contact opnemen met het secretariaat van de externe vertrouwenspersonen van GGD Fryslân via telefoonnummer (088) 22 99 641.