Professionele cultuur
Wij vinden de kwaliteit van onze medewerkers van doorslaggevend belang om de kwaliteit van een school te borgen en te verbeteren. We beschouwen de schoolleiders (directeuren) als de leraren van hun team: ze geven leiding aan de schoolontwikkeling, maar ook aan het leren van de leraren.
Vanzelfsprekend zorgen de directeuren (geregistreerde schoolleiders) in de eerste plaats voor hun eigen professionele ontwikkeling. Daarnaast ontwikkelen zij op hun school een professionele cultuur die borgt dat de leraren met en van elkaar leren. Een kernwoord daarbij is eigenaarschap: de leraren worden zo veel mogelijk medeverantwoordelijk voor de schoolontwikkeling en de eigen professionele ontwikkeling.
Voor wat betreft het laatste aspect: de schoolleiders zorgen ervoor, dat ze de leraren uitdagen en stimuleren om zich passend te ontwikkelen. Passend betekent: passend bij de fase van ontwikkeling van de leraar en van de school. Voor (de resultaten van) de leerlingen is het van belang, dat de vaardigheden van de leraren op orde zijn. Dat ze beschikken over actuele kennis en vaardigheden om het leren van de leerlingen te optimaliseren. We verwachten van de leraren dat ze werk maken van hun eigen professionele ontwikkeling (POP) en dat ze deze ontwikkeling bespreken in de diverse gesprekken met de schoolleiding.
Wij vinden het belangrijk om onze medewerkers te binden en te boeien. Palludara kenmerkt zich als een goede, betrouwbare en stabiele werkgever voor iedereen, zowel intern als extern, met aandacht en oog voor de mens. Dit laten we zien door optimale ondersteuning door coaching en/of begeleiding wanneer dit gewenst is en ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast zorgen we graag voor ontmoeting bij diverse activiteiten en gelegenheden.